Op woensdagavond 16 april kwamen de deelnemers aan de Burgeradviesraad voor de tweede keer bij elkaar. Dit keer stond het opdoen van kennis en inspiratie centraal. De deelnemers gingen in gesprek met (ervarings) deskundigen van buiten de gemeente Doesburg en met deskundigen van de gemeente Doesburg zelf. 

Omdat er maar een week tussen de start van de Burgeradviesraad en deze tweede bijeenkomst zat waren deze mensen al benaderd. Wel konden de deelnemers al vragen inleveren en is er getoetst of de gekozen

Omdat er veel vragen kwamen over hoe een gemeente eigenlijk werkt, hoe het zit met de financiën en wat er me de uitkomsten gedaan wordt is de lijst compleet gemaakt met de wethouder en gemeentesecretaris.

Nadat er veel informatie is opgehaald is er weer verder gewerkt aan de adviezen.

Op 15 mei gaan de deelnemers in gesprek met maatschappelijke organisaties uit Doesburg. Denk daarbij aan verenigingen, zorg organisaties en culturele instellingen. De deelnemers bepalen zelf op basis van een (hele) lange lijst wie zij willen spreken.

We kijken terug op een geslaagde avond.